Agencja pracy jako pomoc w rekrutacji pracowników

Stale rozwijający się rynek pracy i niezliczone profile potencjalnych pracowników sprawiają, że pracodawcy mogą czuć się skonfundowani, rekrutując osoby do poszczególnych działów w firmie. Jak wybrać najlepszego kandydata i mieć pewność, że podoła wyzwaniom stawianym przez branżę? Co zrobić, jeżeli nie posiadamy doświadczenia w rekrutacji, lub liczba zgłoszeń przekracza nasze możliwości operacyjne?

 

Agencja zatrudnienia – pomoc dla firmy

Rekrutacja to złożony i czasochłonny proces, którego powodzenie zależy od doświadczenia osoby rekrutującej oraz dokładnej analizy CV i portfolio kandydatów. Wielu przedsiębiorców, mając świadomość, że dobrze wyselekcjonowana kadra pracownicza, to gwarancja zysków i ciągłości pracy firmy, ceduje odpowiedzialność za werbowanie pracowników na firmy zewnętrzne – profesjonalne agencje pracy. Współpraca z agencją zatrudnienia niesie za sobą wiele, trudnych do przecenienia, korzyści.

  • Oszczędność czasu

Rekruterzy, zatrudniani przez agencję, dokonują rzetelnej selekcji kandydatów i dostarczają klientowi listę osób, których kwalifikacje, doświadczenie oraz zdolności interpersonalne, są adekwatne do oczekiwań pracodawcy. Co istotne, przy tworzeniu list pracowników agencje posiłkują się własnymi bazami danych, dzięki czemu cały proces przebiega szybko i sprawnie.

  • Konkurencyjność

Osoby rekrutujące posiadają doświadczenie w prowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych i potrafią szybko zdefiniować profil kandydata. W trakcie krótkiej rozmowy ustalają najistotniejsze kwestie z zawodowego życia kandydata, weryfikują wykształcenia oraz umiejętności. Dzięki temu pracodawca otrzymuje kompletną listę osób, których kwalifikacje są w pełni zgodne z jego oczekiwaniami.

  • Reputacja firmy

Korzystanie z usług agencji zatrudnienia to sposób na budowanie dobrego PR marki. Kandydaci oraz potencjalni partnerzy biznesowi otrzymują sygnał, że firma podchodzi profesjonalnie do procesu rekrutacji i ma stabilną pozycję w branży. Nawet w przypadku odrzucenia kandydata firma nie będzie miała sobie nic do zarzucenia.

Współpraca z agencjami pracy to bardzo ważny element kształtowania wizerunku i pozycji firmy w branży.